Ангеле Маркоски од Брвеница – изработувач и инструменталист на кавал

Angelov, Goranco (2017) Ангеле Маркоски од Брвеница – изработувач и инструменталист на кавал. In: 41. меѓународна музичко-научна манифестација: Струшка музичка есен 2016 „Традицијата како инспирација“. Сојузот на композиторите на Македонија - СОКОМ, pp. 154-165. ISBN 978-9989-801-18-1

[thumbnail of Горанчо Ангелов.pdf]
Preview
Text
Горанчо Ангелов.pdf

Download (4MB) | Preview
[thumbnail of ~$rabotka i tonski karakteristiki na Kavalot vo R. Makedonija TRUD.pdf]
Preview
Text
~$rabotka i tonski karakteristiki na Kavalot vo R. Makedonija TRUD.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Кавалот како еден од музичките инструменти кој во иста или слична форма е распространет во повеќе делови од светот, уште во минатото бил употребуван од народи со различна културолошко-религиска припадност задржувајќи се и во денешно време. Инструментот кавал, едноставен по конструкција но сложен за музицирање овозможувал поедиецот, преку неговата музикалност, техничка усовршеност и индивидуална креативност да ја произнесе музиката која била карактеристична за неговото поднебје и која на некој начин ја има врежано во својот генетски код. Нашите истражувања ги фокусираме на денешната состојба (21 век) со изработката на кавалот во Република Македонија од страна на поединци инструменталисти изработувачи на инструменти. Ќе го проследиме изработувачкиот процес на кавал од страна на Ангеле Маркоски од Брвеница кој го запазил традиционалниот начин на изработување на кавал. Трудот ќе го дополниме со опфаќањето на тонските можности на кавалот како и видовите на кавали кои се користат во Македонија во денешно време.
Клучни зборови:: инструмент, кавал, изработување, музика

Abstract
Key words: instrument, kaval, handwork, music

In my presentation I will refer to the traditional production process of the music instrument kaval in the Republic of Macedonia, but also to its practical function, particularly its tone performances and features. The kaval as a music instrument can be found in the same or similar shapes in different parts of the world and as such it attracts the attention of the professional public. For a music instrument to endure over the time and exists among people for generations, the key points are the folk instruments makers. Without this category of craftsmen the existence of the music instruments would be questioned, since not all instrument players could make a music instrument. So, if the music instrument was not made, it would disappear over the time and probably as the generations are shifting they would stop playing it.
The expandability of the music instrument kaval in many cultures and people who share the same music tradition or in those who don’t have anything in common but yet has the music instrument kaval, will possibly lead us to believe that there were certain common origins of this instrument long time ago. Starting with the handwork process we can realize that there are many common elements.

Item Type: Book Section
Subjects: Humanities > Art (arts, history of arts, performing arts, music)
Divisions: Faculty of Music Art
Depositing User: Goranco Angelov
Date Deposited: 19 Feb 2018 10:35
Last Modified: 08 Feb 2021 10:32
URI: https://eprints.ugd.edu.mk/id/eprint/19551

Actions (login required)

View Item View Item