Предизвиците на современото воспитание и образование во контекст на самооценувањето на учениците како социо-културен проблем

Mirascieva, Snezana and Petrovski, Vlado and Petrova Gjorgjeva, Emilija (2013) Предизвиците на современото воспитание и образование во контекст на самооценувањето на учениците како социо-културен проблем. In: Социо-културни проблеми и предизвиците на современоста, 18-19 Oct 2013, Tetovo, Macedonia.

[thumbnail of Самооценувањето на учениците СМ.pdf]
Preview
Text
Самооценувањето на учениците СМ.pdf

Download (400kB) | Preview
[thumbnail of Мирасчиева.pdf]
Preview
Text
Мирасчиева.pdf

Download (299kB) | Preview

Abstract

Современото општество ги рефлектира своите барања и насоки на модернизација на полето на образованието каде се среќаваме со многу предизвици. Еден од нив е самооценувањето на учениците во наставата. Имено, оценувањето треба да се однесува на сите аспекти на развој на личноста на ученикот и во тој случај оценувањето може да има формативна функција. Тоа значи зачестено и интерактивно вреднување на постигањата на учениците, разбирање на потребите за учење, како и прилагодување на методите на поучување согласно потребите и способностите на ученикот.Најреално е оценувањето каде во мислењето за донесување на оцена учествува и ученикот и наставникот јавно и транспарентно. Од тука се јавува потреба од реално оценување и согледување на нивото на постигнувања од страна на самиот ученик. Процесот на оценување не треба да се сведува на вреднување на квантитетот на знаење или незнаење туку напротив треба да ги земе во предвид претходните следења, мерења, интересот на ученикот, неговиот однос кон задачите и слично.На тој начин се изградува моралниот лик на ученикот.Токму поради овој факт учениците би требало навремено и правилно да се воведуваат и оспособуваат за сопствено проценување и вреднување како и за меѓусебно оценување. Со вклучувањето на учениците во процесот на оценување и самооценување се развива ученичката демократија во училиштето, се подобрува општата клима на релација наставник-ученик, а најважно од се е развивање на позитивните вредности на личноста на ученикот и наставникот.

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Subjects: Social Sciences > Educational sciences
Divisions: Faculty of Educational Science
Depositing User: Snezana Mirascieva
Date Deposited: 23 Dec 2013 14:07
Last Modified: 23 Dec 2013 14:07
URI: https://eprints.ugd.edu.mk/id/eprint/8470

Actions (login required)

View Item View Item