Vitanova-Ringaceva, Ana (2021) Епилог. Во агонијата на исчезнувањето Екфрастички пристап кон „Хамлет“ на Никола Пијанманов, скулптура работена за меѓународната скулпторска колонија „Велес 2020“. Современост 1-2, 2021. ISSN 0038-5972
Text
Хамлет.pdf Download (1MB) |
Abstract
Пијанманов, преку моделирањето на скулптурата, всушност, моделира една општочовечка судбина, набљудувана низ призмата на егзистенцијалните прашања. Уметникот, преку механизмот на самоостварување, целосно се претопува
во творечката слобода, создавајќи дело ослободено од клишеа. Суптилен е
пристапот на уметникот кон парчето метал којшто се отсликува како негова одлика,
а суптилноста е изразена и во пристапот кон ликот што го создава. Изразната
специфика на Пијанманов ги подразбира острите агли, издолжените прави линии,
испакнатините на материјалот од кој ја создава скулптурата, длабоките зарези во
металот, издолжените екстремитети налик на изделени делови од самото тело.
Антропоморфизацијата на основната идеја подразбира едно суптилно моделирање
на металот кој преку оформениот лик, зрачи со силна експресија
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Humanities > Languages and literature |
Divisions: | Faculty of Philology |
Depositing User: | Ana Ringaceva |
Date Deposited: | 02 Dec 2021 08:00 |
Last Modified: | 02 Dec 2021 08:00 |
URI: | https://eprints.ugd.edu.mk/id/eprint/28308 |
Actions (login required)
View Item |