Petrova Gjorgjeva, Emilija (2017) Светски искуства за наставникот и неговата воспитна улога. Зборник, научно-стручна трибина „Да се биде учител...“.
Preview |
Text
Svetski iskustva za nastavnikot.pdf Download (772kB) | Preview |
Abstract
Во реализирањето на воспитната компонента, наставниците се соочу
ваат со низа потешкотии.
Имено, познато е дека процесот на образование се остварува преку конкретни содржини кои се
најчесто и конкретни факти, па оттука е многу полесно тие да се операционализираат.
Воспитанието се остварува исто така преку одредени содрж
ини кои во исто време се и содржини
на образованието. Впрочем, многу човечки и општествени вредности ќе се откриваат и прифаќаат
од страна на учениците толку успешно колку што истите се на најдобар начин откриени,
протолкувани и поврзани со детското искуст
во. Значи, иако процесот на воспитание е помалку
видлив и конкретен, во најголема мера зависи од наставникот, односно од тоа колку истиот тој ќе
го направи достапен до учениците. Така на пример, зборувајќи за природните убавини, или
поконкретно за реките и
планините, наставникот не смее да се задржи само на образовната
компонента која би се однесувала на усвојувањето на имињата на планините и реките во
Македонија и местото каде што тие се наоѓаат, туку многу повеќе ќе треба да посвети внимание на
развивање
на еколошката свест, односно на еколошкото, естетското и моралното воспитание.
Грешат оние наставници кои посветуваат внимание само на интелектуалистичката страна, а ги
занемаруваат другите компоненти, што ја збогатуваат личноста во социјално
-
морален и
е
моционален план.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Social Sciences > Educational sciences |
Divisions: | Faculty of Educational Science |
Depositing User: | Jadranka Runceva |
Date Deposited: | 19 Feb 2018 10:25 |
Last Modified: | 19 Feb 2018 10:25 |
URI: | https://eprints.ugd.edu.mk/id/eprint/19571 |
Actions (login required)
View Item |