Panovski, Tose and Nikolovska, Lence (2015) Застапеност на деформитетите на стапалата кај деца во училишна возраст при ЈЗУ „Општа болница” - Струмица и нивна рехабилитација. Medicus, информативен гласник на јавното здравство - Штип, 10 (23). pp. 27-28. ISSN 1857-5994
Preview |
Text
Медикус бр. 23, 2015г..pdf Download (433kB) | Preview |
Preview |
Text
LN 2.pdf Download (414kB) | Preview |
Abstract
Стапалата се основа за останатиот дел на телото и секој деформитет настанат од егзогена или ендогена природа прави промена во однос на статиката и динамиката на телото. Стапалата со деформитет условуваат и механички промени, преголемо оптоварување на предниот дел на стапалото кој предизвикува нови тешкотии на повисоките делови на телото.
Најчести деформитети на стапалото се рамни стапала (pes planus ) и стапало со висок свод (pes cavus ). За утврдување на отстапувањето на стапалата од нормалните вредности постојат субјективни и објективни пристапи. Од субјективните методи кои се вршат на систематските прегледи се инспекција, палпација и движење кои ни помагаат да утврдиме дали кај испитаниците постои некој деформитет. Објективната метода е плантограм, а со подобрување на технологијата се додават нови тестови за утврдување на точниот степен на деформитетот.
Редовната физичка активност придонесува за јакнење на мускулите на детето, а со тоа и мускулите на стапалото. Освен тоа треба да се истакне дека децата со рамни стапала во споредба со нивните врсници со нормални стапала се хендикепирани во однос на психофизичките кардиореспираторните, кординациските способности на штета на децата со спуштени стапала.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Medical and Health Sciences > Clinical medicine Medical and Health Sciences > Health sciences Medical and Health Sciences > Other medical sciences |
Divisions: | Faculty of Medical Science |
Depositing User: | Tose Krstev |
Date Deposited: | 14 Feb 2017 12:41 |
Last Modified: | 14 Feb 2017 12:41 |
URI: | https://eprints.ugd.edu.mk/id/eprint/17390 |
Actions (login required)
View Item |