Епилог. Во агонијата на исчезнувањето Екфрастички пристап кон „Хамлет“ на Никола Пијанманов, скулптура работена за меѓународната скулпторска колонија „Велес 2020“

Vitanova-Ringaceva, Ana (2021) Епилог. Во агонијата на исчезнувањето Екфрастички пристап кон „Хамлет“ на Никола Пијанманов, скулптура работена за меѓународната скулпторска колонија „Велес 2020“. Современост 1-2, 2021. ISSN 0038-5972

[thumbnail of Хамлет.pdf] Text
Хамлет.pdf

Download (1MB)

Abstract

Пијанманов, преку моделирањето на скулптурата, всушност, моделира една општочовечка судбина, набљудувана низ призмата на егзистенцијалните прашања. Уметникот, преку механизмот на самоостварување, целосно се претопува
во творечката слобода, создавајќи дело ослободено од клишеа. Суптилен е
пристапот на уметникот кон парчето метал којшто се отсликува како негова одлика,
а суптилноста е изразена и во пристапот кон ликот што го создава. Изразната
специфика на Пијанманов ги подразбира острите агли, издолжените прави линии,
испакнатините на материјалот од кој ја создава скулптурата, длабоките зарези во
металот, издолжените екстремитети налик на изделени делови од самото тело.
Антропоморфизацијата на основната идеја подразбира едно суптилно моделирање
на металот кој преку оформениот лик, зрачи со силна експресија

Item Type: Article
Subjects: Humanities > Languages and literature
Divisions: Faculty of Philology
Depositing User: Ana Ringaceva
Date Deposited: 02 Dec 2021 08:00
Last Modified: 02 Dec 2021 08:00
URI: https://eprints.ugd.edu.mk/id/eprint/28308

Actions (login required)

View Item View Item