Алати на квалитет

Mitreva, Elizabeta (2025) Алати на квалитет. Working Paper. 2-ри Август, 2025, Stip.

[thumbnail of Alati stampa_merged.pdf] Text
Alati stampa_merged.pdf

Download (16MB)

Abstract

Живееме во време на постојани промени, неизвесности и сè понагласена глобална конкуренција. Во таков контекст, само оние организации што умеат да управуваат со сопствените процеси, луѓе и вредности ќе можат долгорочно да опстанат и да напредуваат. А суштината на тој напредок е квалитетот – не како краен производ, туку како начин на размислување, работење и живеење.
Оваа книга претставува резултат на долгогодишна научна и практична работа во областа на тоталното управување со квалитет (Total Quality Management – TQM), каде што се интегрирани методи, алатки и техники за оценување, управување и унапредување на деловните процеси. Книгата не е само збир на теории – таа е плод на искуства, предизвици, истражувања и лична посветеност во стремежот да се најде суштината на она што води кон извонредност.
Во текот на мојата професионална кариера, имав можност да бидам дел од многу проекти, работилници и научни форуми, преку кои уште подлабоко го осознав значењето на квалитетот како системска и културолошка вредност во една организација. Стекнатото знаење и увидите од тие искуства се вградени во ова дело.
Книгата има за цел да даде одговор на неколку клучни прашања:
•Како се дефинираат, мерат и подобруваат деловните процеси?
•Кои се барањата на клиентите и како организацијата може навремено даим одговори?
•Кои се современите светски трендови во управувањето со квалитет?
•Како да се премине од контрола кон култура на превенција ипроактивност?
Методологиите, алатките и техниките презентирани овде се применливи во сите сектори и индустрии. Тие ја надминуваат класичната идеја за квалитет како нешто што се проверува на крајот од производниот процес. Квалитетот, како што се образложува низ страниците на ова дело, се создава и контролира во секој сегмент од организацијата – од набавка, производство и логистика, до човечки ресурси, маркетинг и раководство.
Клучната трансформација започнува со човекот. Затоа и верувам дека вистинскиот квалитет не доаѓа само од процедурите и стандардите, туку од вредностите што ги носиме во себе. Од посветеноста на секој вработен, од способноста за анализа, но и од храброста за промена. Кога секој член на организацијата ќе ја разбере својата улога во системот, тогаш квалитетот станува заедничка цел – а не административна обврска.
Книгата е наменета за студенти, менаџери, истражувачи, практичари и сите оние кои се стремат да создаваат системи што се отпорни, одржливи и ориентирани кон клиентот. Во неа ќе најдете конкретни алатки, студии на случај, но и еден поширок поглед кон тоа како квалитетот може да биде мост помеѓу визијата и резултатите.
Особена благодарност упатувам до рецензентите за нивните стручни сугестии и поддршка.
А посебна посвета – до сите оние кои веруваат дека и во науката и во животот, вистинската светлина доаѓа од внатре.
Ова дело е гласот на моето знаење, но и на мојата душа.
Нека биде поттик за создавaње организации со душа –
каде што квалитетот не е цел, туку начин на постоење.
Со почит,
Проф. д-р Елизабета Митрева

Item Type: Monograph (Working Paper)
Subjects: Natural sciences > Other natural sciences
Divisions: Faculty of Tourism and Business Logistics
Depositing User: Elizabeta Mitreva
Date Deposited: 07 May 2025 07:22
Last Modified: 07 May 2025 07:22
URI: https://eprints.ugd.edu.mk/id/eprint/35939

Actions (login required)

View Item
View Item