Despot, Katerina (2024) Простор и авангарден дизајн. In: Простор и авангарден дизајн. Универзитет "Гоце Делчев". ISBN 978-608-277-046-8
Full text not available from this repository. (Request a copy)Abstract
Темелното вреднување на просторот и дизајнот мора да оди подалеку од првиот впечаток. Едно од клучните размислувања во секој дизајн мора да биде прашањето дали дизајнот „работи“ или функционира за неговата намена.
"Простор и Авангарден Дизајн" е истражувачка авантура во динамичниот спој меѓу просторот и напредниот дизајн во контекстот на авангардното движење. Оваа книга се впушта во приказната на архитектурата, ентериерот и просторната естетика, расветлувајќи го клучното влијание на авангардата врз промените во нашето разбирање за просторот и дизајнот.
Авангардата, термин често поврзан со иновација, бунт и прегазување на граници на конвенциите, наоѓа во вистинско божило во светот на дизајнот и креативноста на композицијата. Во содржината на оваа книга, ќе наидеме на жива слика од идеите, движењата и револуционерните фигури кои го обликуваат авангардниот дизајн. Наративот се открива преку историски преломни моменти во дизајнот, од 20-тиот век и прифаќањето на индустријализацијата до експериментот со форма и материјали по Втората светска војна. Книгата исто така го истражува современиот авангарден дизајн, прикажувајќи како тој продолжува да провоцира, во границите на можностите во нашата околина.
Преку "Простор и Авангарден Дизајн," студентите ќе стекнат пошироко разбирање за тоа како авангардното движење влијае на нашето разбирање на просторниот дизајн, оставувајќи неизбришлив печат на начинот на кој ја перципираме и чувствуваме нашата околина. Независно дали сте љубител на дизајнот, архитектурата или самиот авангарден момент, оваа книга може да биде просветлителско патување во невообичаениот свет на просторот и авангардниот дизајн.
Авангардата се луѓе или дела кои се експериментални, радикални или не ортодоксни во однос на уметноста, културата или општеството.
Често се карактеризира со естетска иновација и почетна неприфатливост. Авангардата ги поместува границите на она што е прифатено како норма или статус, пред се во културната област.
Авангардата ја сметаат некои за белег на модернизмот, различна од постмодернизмот.
Авангардата е бунтовник на времето и културата во кои се појавува, кој со својата појава изразува и поттикнува размислување, кај некои лутина, кај други воодушевување, кај трети размислување, но едно е јасно –
дека никого не остава рамнодушен и без коментар.
Авангардата се однесува на движење или група што ги поместува границите на
она што е прифатено или конвенционално, особено во областа на уметноста, културата и општеството. Се карактеризира со дух на иновативност, експериментирање и храбра подготвеност да се оспорат постоечките норми или традиции.
Во својата основа, авангардата ја отелотворува жестоката желба да се отцепи од воспоставениот статус , без разлика дали се работи за уметнички израз, општествени норми, технолошки напредок или идеолошки парадигми. Ова движење често служи како катализатор за промени, предизвикувајќи нови идеи и перспективи кои првично може да бидат дочекани со отпор или скептицизам.
Во уметноста, авангардните движења низ историјата, како што се дадаизмот, надреализмот, кубизмот или футуризмот, се обидоа да ги нарушат конвенционалните уметнички форми, воведувајќи нови техники, неконвенционални теми или радикални пристапи кон претставувањето. Тие имаа за цел да предизвикаат мисла, да предизвикаат емоции и да ги предизвикаат перцепциите на гледачот.
Надвор од уметноста, авангардното размислување се протега на различни полиња како науката, технологијата, филозофијата и политиката. Тоа вклучува
Авангардата е архитектонски и уметнички стил што потекнува од
почетокот на 20 век. Суштината на тоа целосно се рефлектира во полемичка-борбена
форма, поради тоа што овој стил и доби името.
1
подготвеност да се истражат непознати територии, да се експериментира со неконвенционални методи и пионерски иновации кои на крајот може да ги обликуваат цели индустрии или општествени норми.
Авангардата не е само за новина заради тоа да се биде различен, се работи за поттикнување значајни промени, поттикнување критичко размислување и проширување на границите на она што се смета за возможно или прифатливо. Ги охрабрува поединците и општествата да се сомневаат, истражуваат и да го прифатат неконвенционалното, поттикнувајќи култура на континуирана еволуција и напредок.
Надворешните простори долго време се гледале како продолжение на нашите станбени области, но тие сега претрпуваат извонредна трансформација, ослободувајќи се од конвенционалните дизајни за да станат уникатни, уметнички средини што ја спојуваат функционалноста со креативноста. Оваа еволуција е водена од желбата да се поврземе со природата, да промовираме одржливост и да внесеме личен израз во секој аспект на нашата околина.
Една од клучните промени во дизајнот на надворешниот простор вклучува отстапување од стандардизираните распореди и структури. Наместо тоа, има се поголем акцент на создавање простори кои ја одразуваат индивидуалноста и раскажувањето приказни. Без разлика дали станува збор за мала урбана тераса или разгранет селски имот, секој надворешен простор станува платно за уметничко изразување, комбинирајќи елементи како пејзажна архитектура, скулптура и интерактивни карактеристики за да ги плени сетилата.
Уметноста сега беспрекорно се испреплетува со функционалноста. Мултифункционалниот мебел, како што се модуларни седење или кабриолет маси, служи и како практични елементи и како уметнички фокусни точки. Зелените површини се повеќе од само тревници; градини со разновидна флора, извајани пејзажи, а понекогаш дури и живи ѕидови кои вдишуваат живот во вселената. Водните елементи како фонтани, езерца или каскадни водопади не се само за амбиент - тие се скулптурални елементи, воодушевувачки и привлечни посетители.
Материјалите играат клучна улога во обликувањето на овие уникатни надворешни простори. Се фаворизираат природни, одржливи материјали, промовирајќи еколошки етос. Рекултивираното дрво, рециклираниот метал и каменот од локално потекло не само што додаваат карактер, туку придонесуваат и за чувство на одговорност за животната средина. Интегрирањето на овие материјали хармонично со околината создава органско единство што е и визуелно зачудувачки и еколошки свесно.
Покрај тоа, технологијата не е исклучена, туку интегрирана смислено. Паметното осветлување, автоматизираните системи за наводнување, па дури и интерактивните уметнички инсталации го спојуваат дигиталниот свет со природното, подобрувајќи го искуството, притоа почитувајќи го надворешниот амбиент.
Еволуцијата на надворешните простори, исто така, ги опфаќа културните влијанија и индивидуалните наративи. Од тематски градини инспирирани од различни култури до уметнички инсталации на отворено кои пренесуваат моќни пораки, овие простори стануваат платформи за раскажување приказни и културно изразување.
На крајот, промената кон уникатни, уметнички простори на отворено е поттикната од желбата да се создадат значајни врски - со природата, со уметноста и со нашите лични приказни.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Subjects: | Natural sciences > Other natural sciences |
Divisions: | Faculty of Natural and Technical Sciences |
Depositing User: | Katerina Despot |
Date Deposited: | 10 Dec 2024 11:42 |
Last Modified: | 10 Dec 2024 11:42 |
URI: | https://eprints.ugd.edu.mk/id/eprint/35165 |
Actions (login required)
View Item |