Gacov, Sanja (2023) Потврда заобука во траење од 5 часа - Здружение на воспитувачи на Р.С Македонија. Здружение на воспитувачи на Република Северна Македонија.
Preview |
Image (Потврда за обука во траење од 5 часа - Здружение на воспитувачи на Македонија)
338275529_768808484758456_998500256559725776_n.jpg - Published Version Download (666kB) | Preview |
Abstract
Блумова таксономија и нејзина примена во воспитно – образовниот процес
Апстракт:
Терминот методика по своето значење и разновиден и повеќезначаен, и тоа многу повеќе во литературата отколку во праксата. Зборот методика е изведен од грчкиот збор methodos (метод), со што се означува патот и начинот на истражување, или според латинскиот methodus (метод), со што се означува смислено и планско постапување при работа заради постигнување на некој успех, вистина, сознание, одреден пат и начин на истражување, мислење и работа. Во минатото се мислело дека некој е добар методичар ако за тоа има талент. Секако дека, во практиката има луѓе кои немаат методичко образование, кои никогаш не ја проучувале методиката, но се одлични предавачи, како што има и спротивни примери.
Што размислуваат учениците додека наставниците поучуваат? Кои мисловни процеси ги поттикнуваат наставниците кај учениците? Зошто го форсираат фактографското знаење (ја пренагласуваат потребата од меморирање во процесот на учењето) и ја занемаруваат потребата од активирање на вишите когнитивни процеси? Како може да се подобрува учењето, поучувањето и оценувањето во наставниот процес?
Ова се дел од прашањата на кои професорот Бенџамин Блум почнувајќи од 1948 година барал одговор. Во 1956 тој успеал да направи таксономија (класификација според хиерархиска поставеност) на наставните цели во три „домени“ (подрачја) когнитивни, афективни и психомоторни. Целта на таксономијата е да се мотивираат наставниците во текот на наставниот процес да пристапат холистички, односно да се фокусираат на сите три домени. Во секој домен категориите можат да се претстават како скалила по кои учениците треба да се искачуваат од поедноставно кон посложено водени од своите наставници. Когнитивниот домен вклучува знаење и развој на интелектуалните способности и вештини – од помнење до критичко и креативно мислење.
Item Type: | Other |
---|---|
Subjects: | Social Sciences > Educational sciences |
Divisions: | Faculty of Educational Science |
Depositing User: | Sanja Gacov |
Date Deposited: | 04 Jul 2023 10:14 |
Last Modified: | 04 Jul 2023 10:14 |
URI: | https://eprints.ugd.edu.mk/id/eprint/31991 |
Actions (login required)
View Item |