Ако не плаќаш за производот, ти си производот: негативните ефекти од социјалните медиуми и механизмите за контрола на нивната употреба

Jovanov, Tamara (2022) Ако не плаќаш за производот, ти си производот: негативните ефекти од социјалните медиуми и механизмите за контрола на нивната употреба. University Goce Delcev - Shtip, UGD Life.

[thumbnail of Kolumna] Text (Kolumna)
ОБЈАВЕНА КОЛУМНА - 2022.pdf - Published Version

Download (173kB)

Abstract

Веројатно сте ја слушнале изреката „Ако не плаќаш за производот, ти си производот“. Се претпоставува дека прв пат е употребена во 1973 година во уметничкото (видео) дело на Ричард Сера и Карлота Феј Школмен, насловено како „Телевизијата испорачува луѓе“.

Значењето на изреката опишува постоен бизнис модел, во кој производ или услуга се дава бесплатно или за ниска цена на крајниот корисник (луѓето) за да се привлечат во голем број и потоа да се заработи од продажба на информации (за луѓето, нивната возраст, пол, место на живеење, нивните преференции, начинот на кој се однесуваат, начинот на кој носат одлуки за купување на производи, начинот на кој комуницираат и сл.) на клиенти (најчесто корпорации кои плаќаат за информациите и ги користат со цел да се добие вниманието, интересот, желбата и акцијата/купување на потрошувачите).

Ако телевизијата од примерот ја замениме со која било социјална мрежа што ја користиме, би добиле теза која гласи: „Фејсбук / Инстаграм / Тик Ток испорачува луѓе“...

Item Type: Other
Subjects: Social Sciences > Economics and business
Social Sciences > Media and communications
Social Sciences > Psychology
Social Sciences > Sociology
Divisions: Faculty of Economics
Depositing User: Tamara Jovanov
Date Deposited: 17 Oct 2022 15:21
Last Modified: 17 Oct 2022 15:21
URI: https://eprints.ugd.edu.mk/id/eprint/30251

Actions (login required)

View Item View Item