Jovanov, Tamara (2022) Ако не плаќаш за производот, ти си производот: негативните ефекти од социјалните медиуми и механизмите за контрола на нивната употреба. University Goce Delcev - Shtip, UGD Life.
Text (Kolumna)
ОБЈАВЕНА КОЛУМНА - 2022.pdf - Published Version Download (173kB) |
Abstract
Веројатно сте ја слушнале изреката „Ако не плаќаш за производот, ти си производот“. Се претпоставува дека прв пат е употребена во 1973 година во уметничкото (видео) дело на Ричард Сера и Карлота Феј Школмен, насловено како „Телевизијата испорачува луѓе“.
Значењето на изреката опишува постоен бизнис модел, во кој производ или услуга се дава бесплатно или за ниска цена на крајниот корисник (луѓето) за да се привлечат во голем број и потоа да се заработи од продажба на информации (за луѓето, нивната возраст, пол, место на живеење, нивните преференции, начинот на кој се однесуваат, начинот на кој носат одлуки за купување на производи, начинот на кој комуницираат и сл.) на клиенти (најчесто корпорации кои плаќаат за информациите и ги користат со цел да се добие вниманието, интересот, желбата и акцијата/купување на потрошувачите).
Ако телевизијата од примерот ја замениме со која било социјална мрежа што ја користиме, би добиле теза која гласи: „Фејсбук / Инстаграм / Тик Ток испорачува луѓе“...
Item Type: | Other |
---|---|
Subjects: | Social Sciences > Economics and business Social Sciences > Media and communications Social Sciences > Psychology Social Sciences > Sociology |
Divisions: | Faculty of Economics |
Depositing User: | Tamara Jovanov |
Date Deposited: | 17 Oct 2022 15:21 |
Last Modified: | 17 Oct 2022 15:21 |
URI: | https://eprints.ugd.edu.mk/id/eprint/30251 |
Actions (login required)
View Item |