Компаративна анализа на мултикултурализмот во азербејџанското и македонското општество

Jordanka, Galeva (2021) Компаративна анализа на мултикултурализмот во азербејџанското и македонското општество. Knowledge-International Journal, Scientific papers,, 45 (5). pp. 969-974. ISSN 2545-4439 / 1857-923X

[thumbnail of COMPARATIVE ANALYSIS OF MULTICULTURALISM IN AZERBAIJANI AND MACEDONIAN SOCIETY.pdf] Text
COMPARATIVE ANALYSIS OF MULTICULTURALISM IN AZERBAIJANI AND MACEDONIAN SOCIETY.pdf - Published Version

Download (543kB)

Abstract

Земајќи го во предвид конститутивниот елемент на државата, според македонскиот устав (од 1991) и азербејџанскиот устав (од 1995) конститутивен народ е мнозинскиот народ, односно азербејџанскиот во Азербејџан и македонскиот народ во Македонија, со таа разлика што во македонскиот случај се наведува дека ќе се обезбедува целосна граѓанска рамноправност и трајно сожителство на македонскиот народ со Албанците, Турците, Ромите, Власите и други националности, додека во азербејеџанскиот устав се објаснува дека народот на Азербејџан се граѓаните на Република Азербејџан кои живеат на и надвор од нејзината територија. Иако етничките азербејџанци претставуваат 91.6% од вкупното население, азербејџанскиот устав го промовира граѓанскиот принцип на конститутивност, додека во македонскиот случај иако 33% од населението не припаѓа на мнозинскиот народ, уставот се води од националниот принцип, односно носител на конститутивноста е 67% од населението. Ваквата поставеност во Преамбулата, која претставува свечена декларација и составен дел на македонскиот устав, не значеше дека другите националности кои се граѓани на Македонија се дескриминирани или занемарени, напротив во уставот се обезбедени посебни права за заштита на припадниците на националностите и за развој на нивниот идентитет. Понатаму, според уставните одредби и во двете држави се одредува кој е службен јазик на државата (азербјеџнаскиот во Азербејџан, македонскиот во Македонија) и се гарантира развој на другите јазици кои не се службени, со таа разлика што во македонскиот случај се прецизира во кои случаи се употребува друг службен јазик, различен од македонскиот. Во однос на религиозното прашање, и двата устави го обезбедуваат правото на слободна вероисповест, повторно со една разлика, што во македонскиот случај уставот ја споменува Македонската православна црква и гарантира еднаквост на другите верски заедници и религиозните групи со неа.
Клучни зборови: мултикултурализам, уставни одредби, малцински права, Азербејџан, Македонија

Taking into consideration the constitutive element of the state, according to the Macedonian constitution (1991) and the Azerbaijani constitution (1995), the constituent people are the majority people, i.e. the Azerbaijani people in Azerbaijan and the Macedonian people in Macedonia. Additionally, in the Macedonian constitution it is stated that full civil equality and permanent coexistence of the Macedonian people with Albanians, Turks, Roma, Vlachs and other nationalities is ensured, while the Azerbaijani constitution explains that the people of Azerbaijan are the citizens of the Republic of Azerbaijan living in and outside its territory. Although ethnic Azerbaijanis represent 91.6% of the total population, the Azerbaijani constitution promotes the civil principle of constitutiveness, while in the Macedonian case, although 33% of the population does not belong to the majority people, the constitution is founded on the national principle, i.e. 67% of the population is constitutive. This provision in the Preamble, (which is a declaration and an integral part of the Macedonian Constitution), did not mean that other nationalities who are citizens of Macedonia are discriminated or neglected, on the contrary, the Constitution provides special rights for protection of nationalities and development of their identity. Furthermore, the constitutional provisions in both countries determine the official language of the country (Azerbaijani in Azerbaijan, Macedonian in Macedonia) and guarantee the development of other non-official languages, with the difference that in the Macedonian case it is specified in which cases another official language is used, different from Macedonian. Regarding the religion issue, both constitutions provide the right to free religion, again with one difference: in the Macedonian case the constitution mentions the Macedonian Orthodox Church and guarantees equality of other religious communities and religious groups with it. Taking into consideration that the Azerbaijani model of multiculturalism is promoted as tolerant, the paper deals with comparative analysis of the constitutional provisions for protection and promotion of multiculturalism, in order to understand if there are common threads and how close or similar the Macedonian model is to the Azerbaijani model.
Keywords: multiculturalism, constitutional norms, minority rights, Azerbaijan, Macedonia

Item Type: Article
Subjects: Social Sciences > Law
Divisions: Faculty of Law
Depositing User: Jordanka Galeva
Date Deposited: 11 Feb 2022 09:41
Last Modified: 11 Feb 2022 09:41
URI: https://eprints.ugd.edu.mk/id/eprint/29387

Actions (login required)

View Item View Item