The Role of Metacognition in Developing Reading Skills

Hadzi-Nikolova, Adrijana and Daskalovska, Nina (2020) The Role of Metacognition in Developing Reading Skills. Knowledge - International Journal, Scientific Papers, 41 (2). 415 -420. ISSN 2545-4439

[thumbnail of The role of metacognition.pdf]
Preview
Text
The role of metacognition.pdf

Download (707kB) | Preview

Abstract

Во наставата по странски јазик, наставникот е соочен со бројни предизвици, меѓу кои и развивање на вештината читање. Низ литературата поврзана со вештината читање постојано се среќаваме со поимите конгнитивност и метакогнитивност. Додека когнитивноста е нашето свесно размислување, метакогнитивноста е „конгнитивност за когнитивноста“, односно размислување за сопственото размислување. Во однос на процесот на читање, метакогнитивноста го опфаќа знаењето и регулирањето на стратегиите за читање од страна на учениците. Метагокнитивните стратегии за учење се поврзани со размислување за процесот на учење, планирање на учењето, набљудување на разбирањето додека се случува и оценување на самиот себе кога се завршува со процесот на учење. Од друга страна, когнитивните стратегии се подиректно поврзани со задачата за учење и вклучуваат директна манипулација и трансформација на материјалот за учење. Во овој труд ќе ставиме акцент на поимот метакогнитивност како и на неговиот историски развој. Исто така ќе се фокусираме на аспектите на метакогнитивноста и компонентите кои го сочинуваат тој процес, со посебен фокус на улогата на метакогнитивноста во процесот на читањетои развивањето на вештините на читање.

Item Type: Article
Subjects: Humanities > Languages and literature
Divisions: Faculty of Philology
Depositing User: Nina Daskalovska
Date Deposited: 02 Sep 2020 06:51
Last Modified: 02 Sep 2020 06:51
URI: https://eprints.ugd.edu.mk/id/eprint/24410

Actions (login required)

View Item View Item