Petrovska, Sonja and Stankovska, Ana (2018) Ученичкиот колектив како интеракциска средина. Просветно дело - Списание за педагошки прашања, 71 (2). pp. 37-51. ISSN 0350-6711
Preview |
Text
PDelo trud.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Ученичкиот колектив претставува социјална група,
која се карактеризира со свои норми, атмосфера /клима/, култура
и очекувања. Одделенскиот раководител е дел од истиот и како
референтна и легитимно одговорна возрасна личност има
одговорност да работи на развивање на кохезивноста на
ученичкиот колектив. Овој процес налага потреба од развој на
систем од форми, методи и постапки за управување со
ученичкиот колектив, а тоа, пак, подразбира рационална
организација на животот преку осмислување на меѓусебната
интеракција на учениците. Поконкретно, ученичкиот колектив
мора да претставува средина, во која лидерот/водачот ќе
предлага, ќе избира, ќе осмислува разновидни активности, кои
ќе ги доведат учениците не само во позиција на меѓузависност
туку и во позиција на благонаклонетост и другарство.
Трудот претставува преглед и анализа на теориски и на
емпириски сознанија, кои ги разоткриваат суштинските каракте-
ристики на ученичкиот колектив (паралелка) како интеракциска
средина и неговата моќ врз развојот на социјалните капацитети
на децата и на младите.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | структурален функционализам, социјална структура, интеракција, норми, социјални компетенции |
Subjects: | Social Sciences > Educational sciences |
Divisions: | Faculty of Educational Science |
Depositing User: | Sonja Petrovska |
Date Deposited: | 10 Feb 2020 07:55 |
Last Modified: | 10 Feb 2020 07:55 |
URI: | https://eprints.ugd.edu.mk/id/eprint/23739 |
Actions (login required)
View Item |