Анализа на степенот на ориентација кон потрошувачите во МСП во Р. Македонија

Jovanov, Tamara and Sofijanova, Elenica and Davcev, Ljupco and Gjoreski, Gjoko (2015) Анализа на степенот на ориентација кон потрошувачите во МСП во Р. Македонија. Marketing, 1 (2). pp. 49-56. ISSN 1857-9795

[thumbnail of paper]
Preview
Text (paper)
analiza na orientacija kon potrosuvacite vo MK MSP.pdf

Download (580kB) | Preview
[thumbnail of Journal (International editorial board)]
Preview
Text (Journal (International editorial board))
МАКЕДОНСКО МЕЃУНАРОДНО СПИСАНИЕ МАРКЕТИНГ.doc БРОЈ 2.doc ЕЛЕКТРОНСКА.pdf - Supplemental Material

Download (2MB) | Preview

Abstract

Степенот на ориентација кон потрошувачите е клучен показател за активностите поврзани со анализа на потрошувачите, испитувано во рамки на домашните мали и средни претпријатија (МСП). Овие активности пак, се нераздвоен дел од процесот на градење на пазарна ориентација која од друга страна е поврзана со и ја условува конкурентноста на пазарот. Основна цел во трудот е преку анализата на степенот на ориентација кон потрошувачите, да се добие јасна претстава за тековната состојба во домашните МСП во однос на анализа на потрошувачите, со што ќе се создаде основа за воочување на недостатоци, како и за предлог измени и подобрувања на состојбите. Анализата е извршена со примена на квантитативни (структуриран прашалник) и квалитативни (лично интервју) методи, а податоците се добиени од секундарни (претходни публикации, научни трудови, литература) и примарни извори (менаџерите на претпријатијата). Заклучоците се донесени на база на дескриптивна и дедуктивна статистика. Резултатите посочуваат дека: просечните вредности на ориентација кон потрошувачите на домашните МСП се на средно ниво, а пронајдена е и врска помеѓу подобрите финансиски резултати и повисокиот степен на ориентација кон потрошувачите. Според тоа, во трудот се предложени корекции во тековните практики на претпријатијата, со кои ќе се зголеми нивото, т.е. степенот на ориентација кон потрошувачите.

Клучни зборови: ориентација кон потрошувачи, анализа на потрошувачи, МСП, конкурентност

Item Type: Article
Subjects: Social Sciences > Economics and business
Divisions: Faculty of Economics
Depositing User: Tamara Jovanov
Date Deposited: 15 Jun 2015 14:00
Last Modified: 14 Aug 2018 09:03
URI: https://eprints.ugd.edu.mk/id/eprint/13329

Actions (login required)

View Item View Item