Ученичкиот колектив како интеракциска средина

Petrovska, Sonja and Stankovska, Ana (2018) Ученичкиот колектив како интеракциска средина. Просветно дело - Списание за педагошки прашања, 71 (2). pp. 37-51. ISSN 0350-6711

[thumbnail of PDelo trud.pdf]
Preview
Text
PDelo trud.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Ученичкиот колектив претставува социјална група,
која се карактеризира со свои норми, атмосфера /клима/, култура
и очекувања. Одделенскиот раководител е дел од истиот и како
референтна и легитимно одговорна возрасна личност има
одговорност да работи на развивање на кохезивноста на
ученичкиот колектив. Овој процес налага потреба од развој на
систем од форми, методи и постапки за управување со
ученичкиот колектив, а тоа, пак, подразбира рационална
организација на животот преку осмислување на меѓусебната
интеракција на учениците. Поконкретно, ученичкиот колектив
мора да претставува средина, во која лидерот/водачот ќе
предлага, ќе избира, ќе осмислува разновидни активности, кои
ќе ги доведат учениците не само во позиција на меѓузависност
туку и во позиција на благонаклонетост и другарство.
Трудот претставува преглед и анализа на теориски и на
емпириски сознанија, кои ги разоткриваат суштинските каракте-
ристики на ученичкиот колектив (паралелка) како интеракциска
средина и неговата моќ врз развојот на социјалните капацитети
на децата и на младите.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: структурален функционализам, социјална структура, интеракција, норми, социјални компетенции
Subjects: Social Sciences > Educational sciences
Divisions: Faculty of Educational Science
Depositing User: Sonja Petrovska
Date Deposited: 10 Feb 2020 07:55
Last Modified: 10 Feb 2020 07:55
URI: https://eprints.ugd.edu.mk/id/eprint/23739

Actions (login required)

View Item View Item