Новата суита, како дел од македонскиот пијанистички опус - пијанистичка анализа на "Суита"од Томислав Зографски

Nakova, Anita (2013) Новата суита, како дел од македонскиот пијанистички опус - пијанистичка анализа на "Суита"од Томислав Зографски. In: Струшка музичка есен, 13-15 Sept 2013, Struga, Macedonia.

This is the latest version of this item.

[img]
Preview
Text
Programski del na SME 2013_Nakova.pdf

Download (453Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
СМЕ_2013_Анита_Накова (1).pdf

Download (293Kb) | Preview

Abstract

Целта на овој научен труд е анализа на новата суита која претставува значаен дел од македонскиот пијанистички опус и детално детерминирање на пијанистичките елементи во "Suita" (1960) од композиторот Томислав Зографски. Со ваквата пијанистичка анализа се отвараат можности за појасно согледување на пијанистичката комплексност на ова дело и соодветно на тоа се согледуваат и насоките во процесот по едукација на пијано. Во првиот дел ќе се осврнеме кон стилските обележја на новата суита, која во текот на XX век претставува дел од развојот на современата музика по пијано (Golabovski, 1984). Во вториот дел ќе бидат прикажани база на податоци како и квантификација на различните комбинации на пијанистички техники во "Suita" (1960). За таа цел ќе ја користиме веќе направената класификација на пијанистички елементи на Гацева, (2008). Според резултатите добиени при пијанистичката анализа на избраната композиција, утврдивме 16 од вкупно 33 пијанистички техники, меѓу кои со најголем процент на застапеност се издвојуваат комбинираната низа на единечни тонови (68,3%), потоа комбинираната низа на единечни, двојни и тројни тонски низи (47,4%) и тонски низи без палец (27,1%). Најмал и идентичен процент (0,5%) на употребени пијанистички елементи се издвојуваат во групите на тонски низи со подметнат палец. Како резултат на бројот на употребените пијанистички техники и комбинацијата на пијанистичките елементи, пред сѐ, на оние со најголем процент на застапеност, можеме да утврдиме дека станува збор за композиција во која не се реализираат големи промени во текот на градењето на мелодиската линија и храмонија. Сепак, во третиот став „Passaggio” забележавме интегрирање на поголем број на пијанистички елементи за разлика од останатите 4 става.

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Subjects: Humanities > Art (arts, history of arts, performing arts, music)
Divisions: Faculty of Music Art
Depositing User: Anita Nakova
Date Deposited: 22 Sep 2014 11:25
Last Modified: 22 Sep 2014 11:25
URI: http://eprints.ugd.edu.mk/id/eprint/10937

Available Versions of this Item

Actions (login required)

View Item View Item